Activiteiten

Da Capo helpt Apeldoornse (migranten)vrouwen om opnieuw te beginnen in Nederland. In een nieuw land moet je de nieuwe taal leren. Dat is belangrijk om mee te kunnen doen. Soms woon je al lang in Nederland, soms pas kort. Je bent druk geweest met je kinderen, je huishouden of je werk. Je kent misschien nog niet zo veel mensen en je praat weinig Nederlands met anderen. Da Capo helpt jou verder! Met taallessen, een taalstage, koken in de kookstudio, en andere activiteiten.
Da Capo geeft Nederlandse taallessen in kleine groepen. De lessen worden gegeven door vrijwilligers. Je kunt op elk niveau instromen. Er zijn lessen voor analfabete vrouwen, maar ook voor een hoger niveau.

Het Atelier is een leerwerkbedrijf, hier ga je onder begeleiding aan de slag, we maken tassen, cadeautjes, en hippe modeaccessoires. Al doende leren, en sociaal actief zijn daar draait het om bij onze leerwerkbedrijven.

De kookstudio is een leerwerkbedrijf, hier komen vrouwen samen om te koken. Zij leren Nederlands, maken contacten, delen recepten en doen waar ze goed in zijn en leuk vinden. Op deze manier komen zij erachter wat ze leuk vinden en goed kunnen.
Activiteit voor mannen en vrouwen die graag Nederlands oefenen in het TaalCafé. Samen koffie drinken en praten of een spelletje doen. Informatie met elkaar delen over belangrijke thema's? Vrijdagmorgen Buurthuisje "Ut Huussie" Korte Molenstraat 4, Apeldoorn

Kijk voor de soort lessen en tijden die we bieden op het rooster